Њемачки новинар Јирген Тоденхофер

Њемачки новинар Јирген Тоденхофер лажирао интервју са терористима у Сирији

Њемачки лист Kölner Stadt-Anzeiger објавио је недавно интервју са сиријском оружаном групом Ал-Нусра фронт, у којем један од команданата чете ове организације, по имену Абу ал-Езз, признаје да ова група прима оружану помоћ од САД.

Интервју је обавио њемачки новинар Јирген Тоденхофер и изазвао је праву пометњу у свјетској јавности. Тоденхофер је такође бивши члан Парламента и члан Хришћанске демократске уније.

У интервјуу се такође каже да Израел подржава ову групу, зато што је у сукобу са Хезболахом.

Међутим, припадници ове организације демантују да су уопште разговарали са Тоденхофером, наводећи да је њемачки новинар лажирао интервју.

„Интервју је лажан”, рекао је у саопштењу Муса ал-Шами, шеф ове организације за координацију са медијима. „Фотографије су снимљене у сасвим другом региону, под контролом снага владе. Тај новинар није дошао да нас.

Неколико дана прије тога објавио је интервју са снагама ‘режима’ у Алепу. Како је могуће да проведе недељу дана са ‘режимом’ а после тога да га ми угостимо”?

„И још све време говори ‘Ал-Нусра фронт’! Ал-Нусра фронт не постоји већ два мјесеца!”, додаје Ал-Шами, мислећи на то што је организација променила име у Џебхат Фатах ал-Шам, након јавног разлаза са Ал-Каидом.

У интервјуу Тоденхофер је навео да су он и његов син провели 13 дана у Алепу, а интервју са Абу ал-Еззом је наводно обављен у каменолому у близини града.

Иако су свјетски медији масовно пренијели овај интервју, многи аналитичари су брзо увидјели неколико очитих грешака. Командир који се представља као Абу ал-Езз, константно назива своју организацију „Џебхат ал-Нусра”, иако то име више није у употреби. Штавише, потврђује да је његова организација део тзв. Ал-Каиде.

Не само да је организација променила име пре два месеца, како би била обухваћена сиријским мировним процесом, већ и сама чињеница да би један званичник дозволио себи да оцрни сопствену организацију и етикетира је као сарадницу Израела, више је него сумњива.

Иначе је Тоденхофер још 2015. године означен као новинар који гаји блиске везе са владом у Дамаску, након што су његови мејлови са сиријским званичницима објављени јавно и, као такав, није вероватно да би добио дозволу за интервју са организацијом Ал-Нусра.3

Занимљиво је да је медијској кући Коелнер Стадт-Анзеигер упућен захтев за коментар од стране новинара, али уредништво већ данима не даје никакав одговор.

Став уредништва Принципа-а је да је организација Ал-Нусра фронт, или како се сада назива Џебхат Фатех ал-Шам, одиграла значајну улогу у империјалистичкој агресији на Сирију, као уосталом и све остале чланице прозападне опозиције, али смо истовремено и против сваког лажирања доказа и непрофесионалног новинарства које, током овог сукоба, заиста доминира извештајима са терена у Сирији и Ираку.

Сходно искуству, нисмо се упецали на ову вијест и прилично самоувјерено смо сачекали деманти.

Остави коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*